VGC ondersteunt renovatiewerken zwembad Jan-van-Ruusbroeckollege

Het zwembad van de secundaire school Jan-van-Ruusbroeckollege wordt intensief gebruikt. De leerlingen van de school krijgen er zwemlessen en ook scholen uit de buurt kunnen er terecht. Daarnaast wordt het zwembad buiten de schooluren opengesteld voor verschillende verenigingen.

Het intensieve gebruik van het zwembad maakt dat er renovatiewerken nodig zijn: de zwembadkuip wordt gerenoveerd, de ventilatie uitgebreid en het zwembadplafond wordt hersteld. Om ervoor te zorgen dat de Brusselse kinderen tijdens en na de schooluren genoeg zwemplezier kunnen beleven, investeert de VGC 250.000 euro, zowel vanuit Onderwijs als vanuit Sport.

Minister en collegelid Sven Gatz: We willen het zwemaanbod voor het college en de omliggende scholen in Laken vrijwaren. Met deze investeringen wordt het zwembad vernieuwd en kan de milieuvergunning worden vernieuwd.
Staatssecretaris en collegelid Pascal Smet: Brusselaars hebben nood aan ruimte om te sporten en zich uit te leven. Zwemmen is een ideale manier om het lichaam en de geest te bevrijden. We renoveren daarom het zwembad van het Ruusbroeckcollege en stellen het na de schooluren en tijdens weekends en schoolvakanties open voor sport- en buurtverenigingen. Zo kan jong en oud bewegen en spelen in uitstekende infrastructuur.

Nederlandstalig Onderwijs