Persuitnodiging: ​
Basisschool Nieuwland opent op 1 september feestelijk de deuren

De pers wordt van harte uitgenodigd om aanwezig te zijn bij de feestelijke opening van de omgebouwde Basisschool Nieuwland in Brussel Stad. Deze bijzondere gelegenheid markeert niet alleen de voltooiing van ingrijpende renovatiewerken maar ook de uitbreiding van de onderwijscapaciteit van het Nederlands basisonderwijs in het hartje van Brussel.

Op 1 september 2023 wordt het sluitstuk gevierd van een lang proces, waarbij de kleine basisschool Sint-Joris van weleer is ontdubbeld met een nieuwe basisschool Nieuwland. Daarmee komen het schoolbestuur KATOBA en de VGC tegemoet aan de vraag om meer plaatsen in het Nederlandstalig onderwijs.

Het programma bestaat uit een toelichting van de h. Sven Gatz, Brussels minister en collegelid bevoegd voor Onderwijs en Scholenbouw, en het schoolbestuur KATOBA, gevolgd door een rondleiding op de site en een receptie.

Practica:

De pers is welkom in Basisschool Nieuwland (Nieuwland 194, 1000 Brussel) op vrijdag 1 september 2023 van 10 tot 11 uur. Journalisten die dit evenement willen bijwonen, kunnen een mailtje of berichtje sturen naar Peter Dejaegher (pdejaegher@gov.brussels, gsm 0478/90 89 57).

Peter Dejaegher

Woordvoerder / porte-parole a.i.

Neem contact op met

Brussels minister van Financiën, Begroting, Ambtenarenzaken, Meertaligheid en Nederlandstalig Onderwijs Kunstlaan 9 1210 Brussel

info.gatz@gov.brussels

www.svengatz.be