Lutgardiscollege Oudergem start bouwproject

Met de bouw van extra verdiepingen op de bestaande school, wil het schoolbestuur uitbreiden met 190 plaatsen. De Vlaamse Gemeenschap en de VGC investeren zo samen 3.385.000 euro in capaciteitsuitbreiding secundair onderwijs.

Het Lutgardiscollege in Oudergem krijgt steeds meer leerlingen over de vloer. Daarom tekende het bekende college plannen uit om aan de Zandgroeflaan en de Wahalaan, twee bouwlagen toe te voegen aan de bestaande schoolgebouwen, met een sportterrein op het dak. Deze uitbreiding zal leiden tot een toevoeging van 1.457m² aan nieuwe ruimte, terwijl nog eens 258m² gerenoveerd zal worden. Ook wordt de volledige school toegankelijk gemaakt voor mindervaliden.

Het schoolbestuur had al de steun ontvangen van de Vlaamse Gemeenschap, met capaciteitssubsidies ter waarde van 2.385.000 euro en had ook de bouwvergunning verkregen.

“Maar om het plan financieel rond te krijgen, had het schoolbestuur bijkomende middelen nodig,” zegt Brussels minister Sven Gatz, in de VGC bevoegd voor Onderwijs en Scholenbouw. “Deze uitbreiding secundair onderwijs is belangrijk, daarom is de VGC akkoord gegaan om 1.000.000 euro bij te dragen. De werken kunnen nu van start gaan, en kan het uitbreidingsproject afgerond worden in het najaar van 2025.”
Nederlandstalig Onderwijs