Fietsleasing ook voor personeelsleden VGC

Vanaf 2025 kunnen personeelsleden van de Vlaamse Gemeenschapscommissie een fiets leasen om een (deel) van hun woon-werkverkeer af te leggen. De VGC stapt in het raamcontract dat de Vlaamse Overheid heeft afgesloten met de fietsleasingmaatschappij o2o.

De VGC ondersteunt zo haar medewerkers die per fiets willen komen werken. Fietsen bevordert hun gezondheid én past in het beleid van de organisatie om in te zetten op groen woon-werkverkeer.

Hoe werkt het?

Personeelsleden kiezen een fiets bij één van de 1.200 aangesloten fietshandelaars en betalen de leasingkosten ervan via hun bruto eindejaarstoelage inclusief patronale bijdrage. Bovendien krijgen ze ook nog een fietsvergoeding voor elke gefietste kilometer. Na afloop van de driejarige leaseperiode is er de optie om de fiets terug te geven of over te nemen voor een restwaarde van 16%.

Aantrekkelijke werkgever

“Deze fietsleasing is naast een gezond en milieuvriendelijk initiatief ook een mooie toevoeging aan de aantrekkelijke extra’s die de VGC haar medewerkers al aanbiedt, boven op een competitief salaris in de overheidssector”, aldus Brussels minister Sven Gatz, die in de VGC naast Onderwijs en Scholenbouw ook bevoegd is voor Personeelszaken.

VGC-personeelsleden krijgen ook een aanvullend pensioen van 4%, een hospitalisatieverzekering, een verzekering gewaarborgd inkomen en maaltijdcheques van 8 euro. Vele ontwikkelingskansen en een goede work-in-life balans in een job waar je het verschil maakt voor Brussel, vervolledigen het mooie plaatje.

Nederlandstalig Onderwijs