Brussels minister Gatz test positief op COVID-19: alle Brussels regeringsleden in quarantaine

Brussels minister van Financiën, Begroting, Openbaar ambt, de Promotie van meertaligheid en van het Imago van Brussel Sven Gatz heeft positief getest op COVID-19. De minister vertoont milde symptomen van het virus en zal zoals verplicht is twee weken in quarantaine gaan. Hij blijft digitaal en vanop afstand werken.

De kabinetsmedewerkers met wie de minister meer dan vijftien minuten in nauw contact is gekomen zullen zich allemaal laten testen en gaan ook in quarantaine.

Vorige week donderdag nog kwam de Brusselse regering samen naar aanleiding van de wekelijkse Ministerraad. Tijdens deze vergadering werden de vooropgestelde veiligheidsmaatregelen nageleefd. Uit voorzorg zullen de leden van de Brusselse regering zich laten testen. In afwachting van het resultaat schrappen ze hun officiële activiteiten en werken ze digitaal en vanop afstand. Dit met uitzondering van minister Maron die vorige week op werkbezoek was in Berlijn en staatssecretaris Ben Hamou, die met zwangerschapsverlof is op dit moment.